Tweede week - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jessey Scharff - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jessey Scharff - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Jessey Scharff

Blijf op de hoogte en volg Jessey

06 September 2014 | Bonaire, Bonaire

Na een week hard werken is het weer eens tijd voor een reisverslag:)

Zaterdag 30 augustus was weer een normale werkdag. Om half 8 in de morgen beginnen we met het voeren in de "safari". Hier leggen we de brokken klaar en gaan de hekken open, waarna alle ezels zo snel als ze kunnen naar binnen rennen voor het beste plekje met het meeste voer. Hierna voeren we de zorgweide. In de zorgweide staan de ezels die nog extra aandacht nodig hebben. Zoals Saifa, zij heeft een infectie in haar oog en moet 3 keer per dag gedruppeld worden. Ook de moederweide wordt gevoerd, hier staan nu 9 moeders met hun veulen. Het jongste veulen is nu 5 dagen oud. Hierna wordt er schoongemaakt. Om 12:00 wordt er opnieuw gevoerd. Om 15:00 rijden we met de voertruck door het park langs alle hooiruifen. Hier gaat in elke hooiruif een baal hooi en meestal een emmer lekker fruit:) om 16:00 wordt de zorgweide nogmaals gevoerd. Over de hele dag door leid je toeristen rond, maak je schoon, borstel je ezels, en overige klusjes :)

Zondagochtend zagen we dat er een veulen was geboren in de zorgweide. We hebben met een paar man de moeder en het veulen naar de moederweide gebracht. Hier staan ze lekker rustig en kan de moeder alle aandacht aan haar jong geven.
Savonds zijn Danielle en ik naar Kralendijk geweest. We hebben heerlijk gegeten bij Ribs Factory, met een mooi uitzicht op de zee en de boulevard.

Maandag was een normale dag.

Dinsdag was een zeer interessante en leerzame dag. Sochteds is er een hengst binnengebracht, deze hebben ze gecastreerd en een oormerk in gebracht.
In de middag moest ik mee om een hoogzwangere merrie te vangen met Danielle Marina en Genaro. Het was een sterke ezel met een enorme trekkracht, maar het was ons gelukt om haar in de trailer te krijgen. Ze staat nu in de zorgweide waar ze binnenkort zal bevallen.
Savonds hebben we de gecastreerde hengst weer losgelaten op dezelfde plek waar we hem hadden gevangen. De hengst zocht ook meteen de kudde weer op.

Woensdag begon ik met mijn eerste duikles. Het was een lange dag van half 9 tot 4 met alleen maar theorie. Maar ik ben geslaagd voor mijn eindexamen :) donderdag had ik mijn tweede duikles en aangezien we alle theorie al hadden gedaan, konden we de hele dag oefeningen doen in het water. Na wat oefeningen heb ik mijn eerste duik gemaakt naar 12 meter diepte.vOp deze diepte heb ik ook een aantal oefeningen moeten doen, zoals: mijn leraar draaide mijn gasfles dicht en ik kreeg dus geen lucht meer, ik moest hier goed op handelen en niet in de stress raken. Ook moest ik mijn masker vol laten lopen en weer ontdoen van water. Dit lukte mij de eerste keer niet en vergat te ademen door de stress. Maar het kwam allemaal goed:) tijdens mijn duik heb ik een murene gezien, tarpons van 1,5 meter, papegaaivissen en nog veel meer. Ook heb ik tussen een schol gezwommen van 1000 vissen denk ik ongeveer. Dit was een hele bijzondere ervaring! :)

Vandaag was een normale dag, behalve dat we weer 5 zwangere merries van de straat hebben gehaald en nu in de zorgweide staan.

  • 06 September 2014 - 08:13

    Willemien:

    oooo wat mooi om te lezen..... Wat een ervaring zal die duikles zijn geweest. Dat wilde je zo graag.
    Ga verder met mooie ervaringen opdoen en wij genieten hier van je verhalen.
    Liefs Mama en Willy

  • 06 September 2014 - 13:41

    Papa En Ingrid:

    hey meid,
    wat een groot avontuur beleef je daar.
    mooie foto's met die zonsondergang.
    en dan dat duiken. keigaaf maar niks voor mij. jou droom.goed van je.
    wel goed uitkijken ,maar dat weet je wel.
    het is toch wel hard werken daar maar wel heel leuk om te doen denk ik zo.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    we blijven je volgen.

    groetjes van papa,ingrid en smeagol (miauw) auwwwww

  • 06 September 2014 - 15:22

    Marjon:

    Hey Jessey,
    Een groot kraambed bij jullie begrijp ik wel. Altijd leuk om voor jong vee te zorgen. En een hele ervaring dat duiken, ook best spannend denk ik. Nog veel plezier en ook wij blijven je volgen. Groetjes...

  • 06 September 2014 - 17:33

    Elke:

    Hee Jess,

    Wat gaaf en wat ben ik jaloers op jou! Duik les lijkt me ook super gaaf en je moet maar lekker genieten daar zo.
    Hier is t maar slecht weer dus geniet daar ook nog maar lekker van.
    Heb je ook ge filmt in t water??

    Nog veel succes bij de ezels en zorg goed voor ze haha

    Groetjes Elke
    Ook veel succes en nog veel plezier van Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessey

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 November 2014

Bonaire

Landen bezocht: